Prosjektmidler

Styret i Norsk Barnesmerteforening tildeler årlig prosjektmidler i den grad foreningens økonomi tillater dette, med inntil 10 % av foreningens midler. Prosjektet det søkes for skal være i tråd med foreningens vedtekter.  Søknadsfrist er 15. mars hvert år.

Søknad med presentasjon av prosjektet, oversikt over hvor det ellers er søkt midler samt hvilke tildelinger man evt. har fått, sendes til styret i Norsk Barnesmerteforening v/ Marianne Bentzen, på e-post: marianne.sivertsen.bentzen@helse-bergen.no innen 15. mars. Søker må være medlem i foreningen.

Tildelinger:

2016: Lars Skogvold, manuellterapeut og forsker v/Abilsø fysio & manuellterapi AS, mottok 4000 ,- til prosjekt om mestringstrategier hos barn og ungdom med tensjonshodepine.

2015: Randi Dovland Andersen, Sykehuset Telemark og Bente Vederhus, Haukeland universitetssjukhus mottok prosjektmidler i 2015. Lenke til Dovland Andersen rapport om prosjektet oversettelse av PIPP-R (vårseminaret 2016).

2011: Prosjektmidler for 2011 ble tildelt Svein-Denis Moutte. Han er i gang med en observasjonsstudie på Bergen legevakt hvor målet er å få mer kunnskap om håndtering og vurdering av smerte hos barn og unge. Moutte presenterte studien sin på årets vårkurs (2012), og presentasjonen er å finne under fanen fagstoff.

2010: Ingen søkere

2009: Spesialsykepleier Kari Raaum Hovde OUS Ullevål. Hun søkte om støtte til oversetterarbeid i forbindelse med sitt mastergradsprosjekt "Sykepleieres kunnskaper om og holdninger til smerter hos barn". Hun skriver følgende til styret:
"I forbindelse med min masteroppgave 'Sykepleieres kunnskaper om og holdninger til smerter hos barn' var jeg så heldig å få midler fra Norsk Barnesmerteforening. Disse midlene ble brukt til å betale en profesjonell reoversetter av skjemaet 'Pediatric Nurses Knowledge and Attitudes Survey regarding Pain'. Jeg takker for støtten"